Bezglutenowa Wioseczka

Bezglutenowa Wioseczka

poniedziałek, 7 listopada 2011

Rudy

Co może być rude? Jesienią - wszystko :D Rude rydze,rudy szal, rudy koc do otulania się w chłodne wieczory, rude liście, rude trawy, ruda nowa czytelniczka. Ale ja teraz na myśl o rudym widzę nowy placek w naszym rodzinnym menu. Rudy kolor i fajny smak i obłędny zapach nadaje mu cynamon stąd pewnie (myśl godna dowcipowej blondynki) nazwa CYNAMONOWIEC :) Podobno na ten właśnie placek kandydatka na oficjalną bratową "złapała ;)" mojego braciszka, choć z drugiej strony mój brat tak zauroczony ze choćby nawet zakalec mu podała to by poszedł w ogień za tą niewiastą :)
W każdym razie i ja poszukałam sobie przepis ( o tu ) i po pierwszym razie włączyłam tą pozycje do menu.

Cynamonowiec z jabłkami i bakaliami
Składniki

4 jajka

1 szklanka cukru

3/4 szklanki oleju

2 szklanki mąki

cukier waniliowy

1 łyżeczka cynamonu

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka sody oczyszczonej

4 jabłka(małe , bo jak duze to 2 wystarczą)

15 dag orzechów włoskich( ja teraz nie miałam włoskich i dałam laskowe i tyż dobre)

15 dag rodzynek( ja nie dałam bo nie przepadam za rodzynkami w cieście)
czytałam ze mozna dać po prostu swoje ulubione bakalie.

tłuszcz i bułka tarta do formy (bułką nie posypuje bo matka nigdy tak nie robiła ;)
1.Całe jajka, utrzeć robotem z cukrem, cukrem waniliowym i olejem.

2.Dodać mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cynamon i utrzeć na gładką masę.

3.Dodać rodzynki i posiekane orzechy, wymieszać. Będzie dosyć gęste ciasto.

4.Jabłka umyć, obrać i pokroić na drobne cząstki (najłatwiej odkrawać małe kawałki z jabłka). Kawałki jabłek włożyć do ciasta i wymieszać łyżką.

5.Ciasto wyłożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułą tartą formy. Piec ok 40 minut w temp. 180 stopni. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem. Smacznego

Można też posypać tartą czekoladą, bądż też polewą czekoladową - jak kto lubi - pełna dowolność. W komentarzach pod tym przepisem doczytałam ze można dodać po łyżeczce kakao i kawy Inki i tak też zrobiłam. i jest pysznie,
SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. no oblizujęm sięm :) Ale wiesz, pocieszył mnie widok Twojego palca ;) Też masz krótkie, bez emalii ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. moje serce jest z ciastem marchewkowym. Odkąd pierwszy raz je spróbowałam -minęło sporo czasu a ja nadal je piekę a rodzina bardzo się cieszy z tego powodu.

    OdpowiedzUsuń